Child's Play (1988 film)

(Redirected from Child's Play)

Child's Play (1988 horror film). It is written by Don Mancini and directed by Tom Holland.

believes the truth...or lives to tell it. (taglines)

Andy BarclayEdit

  • His real name is Charles Lee Ray and he's been sent down from Heaven by daddy to play with me.
  • Look, you stay here; I have to go tinkle.


  • You hear this, you son of a bitch! I'm gonna get you for this! I'm gonna get you and I'm gonna get Eddy, no matter what!
  • I Gotta find somebody, I gotta find somebody!
  • Hi, I'm Chucky and i'm your friend till the end. Haydehoo! Ha Ha Ha
  • Hi, I'm Chucky. Wanna play?
  • Hi. I like to be hugged.
  • I've gotta get outta this damned body. Now where are ya you little shit?
  • Sure, how ya want it? Broken leg?
  • The only person that I let in on the fact that I was still alive was a six-year-old kid. I'm gonna be six years old again. Well, John, it's been fun, but I gotta go. I have a date with six-year-old boy... and you have a date with death.
  • Give me the boy and I'll let you live!
  • Kill'em! Strangle'em! Don't let go! Kill'em! Kill'em! Kill'em ALL!!
  • Won't do you any good Mikey, you can't hurt me!


[Chucky is sitting in the elevator going up.]
Old Woman: Ugly doll.
Chucky: Fuck you.

Chucky [about to be set on fire by Andy]: Andy, no, please! We're friends 'til the end, remember?
Andy: This is the end, friend! [drops a match, igniting Chucky]

Karen Barclay: I said talk to me, damn it, or else I'm going throw you in the fire!
[Chucky comes alive]
Chucky: You stupid bitch! You filthy slut! I'll teach you to fuck with me!

Chucky: HI! It's me, Chucky! What do you think? The grigri work?


  • believes the truth...or lives to tell it.
  • You'll wish it was only make-believe.
  • Andy Barclay has a new playmate who's in no mood to play.
  • This doll is killer.
  • Chucky is one mean S.O.B.
  • Something's moved in with the Barclay family, and so has terror.


External LinksEdit

  Child's Play (1988) · Child's Play 2 (1990) · Child's Play 3 (1991) · Bride of Chucky (1998) · Seed of Chucky (2004) · Curse of Chucky (2013)